Elipsiniai treniruokliai treniruoja širdies ir kraujagyslių veiklą. Jų dėka tuo pačiu metu deginamos nereikalingos kalorijos bei treniruojamos kojos, rankos, krūtinė ir pečiai, todėl jums nereikės treniruoti atskirai kiekvienos kūno dalies ir taip sutaupysite laiko. Daugeliu atvejų elipsiniai treniruokliai geriau treniruoja kojas nei bėgiojant, kadangi  bėgant kietu paviršiumi, stipriai apkraunami sąnariai ir nugara, o elipsinių treniruoklių pedalų atliekami elipsės formos judesiai padeda to išvengi.

Pirmiausia treniruojami apatinės kūno dalies raumenys:

• Didieji sėdmenų raumenys. Norėdami geriau ištreniruoti šiuos raumenis, sportuodami labiau palinkite į priekį.
• Priekinė šlaunų dalis. Elipsinis treniruoklis ypač gerai veikia priekinius šlaunų raumenis, bet ne taip stipriai kaip dviratis – treniruoklis, todėl neverta bijoti, kad šlaunys sustorės.
• Užpakalinė šlaunų dalis. Minant pedalus atbulomis taip pat treniruojami šlaunų raumenys.
• Blauzdų raumenys. Jei norite treniruoti blauzdas, laikykite rankas ant rankenų ir daugiau energijos nukreipkite į kojas. Minkite tai į priekį, tai atgal.


Elipsinis treniruoklis lavina ne tik apatinę, bet ir viršutinę kūno dalį (nors ir kiek mažiau):

• Krūtinės raumenis. 
• Rankas (tricepsus, bicepsus).


Privalumai:

• Mažiau spaudimo sąnariams, nei bėgiojant, tuo pačiu mažesnė susižalojimo rizika.
• Sudeginama nemažai kalorijų.
• Treniruojami tiek viršutinės, tiek apatinės kūno dalies raumenys.
• Galima pasirinkti treniruotės lygį, nuo ko priklausys ir sudegintų kalorijų skaičius.
• Puikus sprendimas turintiems antsvorio, nugaros, kelių ar sąnarių problemų. Tinka
norint nugalėti lėtinio nuovargio sindromą, sustiprinti kardiovaskulinę sistemą.